107005 – EU07-443

Włocławek, 08.1998 r., zdjęcie: Leszek Ochmański

 

lokomotywa elektryczna uniwersalna

EU07-443

 

 

cechy modelu

 

numer katalogowy
107005
przewoźnik
PKP
epoka
Va
lata w których model i oryginał wyglądały tak samo
2000-2001
przydział
CM Łódź
napis na pudle:
Zakład Taboru
w Łodzi
Naprawa rewizyjna
ZNTK Oleśnica
24.02.1998
wózki
typowe dla 303E
odbieraki
oba typu AKP-4E ze ślizgiem pojedynczym
ilość odgromników
1
ilość pomostów dachowych
3
kominki wydmuchowe chłodzenia oporników rozruchowych
typowe dla 303E
reflektory
klasyczne z pręcikami (pionowo, we wszystkich reflektorach)
aparat cięgłowy
przystosowany do sprzęgu śrubowego i samoczynnego
zderzaki
z pochwą od strony czołownicy
skrzynia boczników indukcyjnych
płaska
wycieraczki
jednoramienne
ogrzewanie szyb czołowych
grzałki pod szybami
ilość wyprodukowanych egzemplarzy modelu
84
data premiery modelu
16.09.2015

 

 

cechy oryginału

 

producent
HCP, Poznań
rok produkcji
1987
typ
303E
numer fabryczny
343
wiek lokomotywy w roku, odwzorowanym w wyglądzie modelu
13
co oznaczają powyższe cechy?

 

 

opis

 
  Model lokomotywy EU07-443, w najbardziej charakterystycznym w drugiej połowie lat 90-tych schemacie malowania tej serii lokomotyw.
  Stan na rok 2000, po przeniesieniu lokomotywy do Zakładu Taboru Łódź (Sekcja Łódź Olechów). Ostatnią naprawę rewizyjną (R5) przeprowadzoną przez ZNTK Oleśnica, zakończono 24.02.1998 r. W treści dokładnie jak oryginał, model ma naniesiony przydział „Zakład Taboru w Łodzi”, oraz miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „ZNTK Oleśnica Napr. rew. 98.02.24″.
  Zanim maszyna ta trafiła do Łodzi w 2000 roku, całą swoją wcześniejszą 13-letnią służbę pełniła w Toruniu.
  W 2000 roku, przez dwa tygodnie lokomotywa ta stacjonowała w Piotrkowie Trybunalskim, co było związane ze szkoleniem maszynistów. Piotrków Trybunalski był wtedy Zamiejscowym Oddziałem Eksploatacji i Napraw Zakładu Taboru w Łodzi (ZOEN).
  W 2001 roku, nie zmieniając przydziału, weszła na stan PKP CARGO S.A.
  Podczas kolejnej naprawy rewizyjnej (R6), znów przeprowadzonej w ZNTK Oleśnica, a zakończonej 10.04.2001 r., malowanie nie zmieniło się, ale za to zmienił się istotny szczegół wyglądu lokomotywy – reflektory. Typowe lustrzanki zostały zastąpione halogenami typu KPM-24, nie zmieniając obudowy (tak zwany „zez”).

 

UWAGA: model z edycji specjalnej, promujący imprezę modelarską I Piotrkowskie Trybunały Modelarstwa Kolejowego w Piotrkowie Trybunalskim w 2014 r., dostępny tylko dla osób które się na niego zapisały podczas trwania imprezy. Niedostępny w regularnej sprzedaży.

 

X10 X4

D1 X5 D2 X7 D6 C3 G2 G1 X1 F1a F2a

C1 C2 X8 D3 D4 X6 E2 X2 X9 D8a G5b

Ulepszenia wprowadzone od tego modelu, względem wcześniej wydanych modeli:
  • do modeli, jakie powinny mieć wzorem oryginału szkła reflektorów z pręcikami, dołączone są naklejki z imitacją pręcików do samodzielnego naklejenia,
  • modele, jakie powinny mieć wzorem oryginału pięć pomostów dachowym, tyle ich posiadają.

  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image