107006 – EU07-457

Piła, 12.12.1998 r., zdjęcie: Jarek D. Stawarz

 

lokomotywa elektryczna uniwersalna

EU07-457

 

 

cechy modelu

 

numer katalogowy
107006
przewoźnik
PKP
epoka
Va
lata w których model i oryginał wyglądały tak samo
1997-1999
przydział
MT Toruń
napis na pudle:
Zakład Taboru
Toruń
Naprawa rewizyjna
ZNTK Oleśnica
25.08.1997
wózki
typowe dla 303E
odbieraki
typu 5ZL nad kabiną 1, oraz typu AKP-4E nad kabiną 2, oba ze ślizgiem pojedynczym
ilość odgromników
1
ilość pomostów dachowych
3
kominki wydmuchowe chłodzenia oporników rozruchowych
typowe dla 303E
reflektory
klasyczne
aparat cięgłowy
przystosowany do sprzęgu śrubowego i samoczynnego
zderzaki
z pochwą od strony czołownicy
skrzynia boczników indukcyjnych
płaska
wycieraczki
jednoramienne
ogrzewanie szyb czołowych
grzałki pod szybami
ilość wyprodukowanych egzemplarzy modelu
216
data premiery modelu
16.09.2015

 

 

cechy oryginału

 

producent
HCP, Poznań
rok produkcji
1987
typ
303E
numer fabryczny
357
wiek lokomotywy w roku, odwzorowanym w wyglądzie modelu
11
co oznaczają powyższe cechy?

 

 

opis

 
  Model lokomotywy EU07-457, w najbardziej charakterystycznym w drugiej połowie lat 90-tych schemacie malowania tej serii lokomotyw.
  Stan na rok 1998. Lokomotywa przydzielona wtedy była do Zakładu Taboru Toruń (Sekcja Toruń Kluczyki). Ostatnią naprawę rewizyjną (R5) przeprowadzoną przez ZNTK Oleśnica, zakończono 25.08.1997 r. W związku z tym, w treści dokładnie jak oryginał, model ma naniesiony przydział „Zakład Taboru Toruń”, oraz miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „ZNTK Oleśnica Napr. Rew.97 08 25″.
  Charakterystycznym elementem wyglądu tej lokomotywy są, znajdujące się na obu ścianach bocznych, naklejki z herbem Torunia i okalającym go napisem „Zakład Taboru Toruń”. Stanowiły one element wyróżniający maszyny z lokomotywowni Toruń Kluczyki, spośród innych lokomotyw na sieci (głównie właśnie serii EU07, jako że najdłużej pozostawały w obsłudze planowej). Rodowód tej naklejki sięgał jeszcze utworzonego w małym zakresie Zakładu Taboru (z połączenia lokomotywowni i wagonowni w Toruniu) w 1994 roku, stąd takiej naklejki nie posiadały lokomotywy z innych sekcji MT Toruń w kształcie z połowy 1997 roku (np. Sekcja Grudziądz czy Sierpc).
  Z lokomotywownią w Toruniu, lokomotywa ta była związana od początku swojej pracy na PKP. Pozostała tam aż do marca 2000 roku, gdy jednostkę tę, będącą wtedy w strukturach Zakładu Taboru w Bydgoszczy, opuściły wszystkie tamtejsze „siódemki” i zostały przekazane przede wszystkim do zakładów taboru w Łodzi i Warszawie (pojedyncze sztuki trafiły też do Lublina). W 2001 roku weszła na stan PKP CARGO S.A.
  Położenie toruńskiej lokomotywowni determinowało przypisane jej odcinki obsługi trakcyjnej, skutkiem czego lokomotywę tę można było ujrzeć przede wszystkim na całej linii nr 18 (Kutno – Toruń – Bydgoszcz – Piła). Zapewne nie raz zdarzyło się jej prowadzić flagowy pociąg „Kopernik” z Warszawy do Bydgoszczy (okresowo do Piły).
  Lokomotywa ta prowadziła pociągi osobowe, między innymi złożone z wagonów piętrowych, popularnie zwanych „bohunami”. Modele takich wagonów produkowała firma Piko.

 

X10 X4

D1 X5 D2 X7 D6 C3 G2 G1 X1 F1a F2a

C1 C2 X8 D3 D4 X6 E2 X2 X9 D8a G5b

Ulepszenia wprowadzone od tego modelu, względem wcześniej wydanych modeli:
  • do modeli, jakie powinny mieć wzorem oryginału szkła reflektorów z pręcikami, dołączone są naklejki z imitacją pręcików do samodzielnego naklejenia,
  • modele, jakie powinny mieć wzorem oryginału pięć pomostów dachowym, tyle ich posiadają.

  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image