107007 – EU07-541

Wrocław, 1998 r., zdjęcie: Ryszard Boduszek

 

lokomotywa elektryczna uniwersalna

EU07-541

 

 

cechy modelu

 

numer katalogowy
107007
przewoźnik
PKP
epoka
Va
lata w których model i oryginał wyglądały tak samo
1997-1999
przydział
MT Wrocław Południe
napis na pudle:
Zakład Taboru
Wrocław Południe
Naprawa rewizyjna
ZNTK Oleśnica
29.11.1996
wózki
typowe dla 303E
odbieraki
oba typu AKP-4E ze ślizgiem pojedynczym
ilość odgromników
2
ilość pomostów dachowych
5
kominki wydmuchowe chłodzenia oporników rozruchowych
typowe dla 303E
reflektory
klasyczne
aparat cięgłowy
przystosowany do sprzęgu śrubowego
zderzaki
z pochwą od strony czołownicy
skrzynia boczników indukcyjnych
płaska
wycieraczki
jednoramienne
ogrzewanie szyb czołowych
grzałki pod szybami
ilość wyprodukowanych egzemplarzy modelu
144
data premiery modelu
16.09.2015

 

 

cechy oryginału

 

producent
HCP, Poznań
rok produkcji
1992
typ
303E
numer fabryczny
440
wiek lokomotywy w roku, odwzorowanym w wyglądzie modelu
6
co oznaczają powyższe cechy?

 

 

opis

 
  Model lokomotywy EU07-541, w najbardziej charakterystycznym w drugiej połowie lat 90-tych schemacie malowania tej serii lokomotyw.
  Stan na rok 1998. Lokomotywa przydzielona wtedy była do Zakładu Taboru Wrocław Południe (macierzysta jednostka Wrocław Główny). Ostatnią naprawę rewizyjną (R2) przeprowadzoną przez ZNTK Oleśnica, zakończono 29.11.1996 r. Podczas niej lokomotywa otrzymała na ścianach bocznych napis „Lok. Wrocław Gł. Dolnośląska DOKP”, który w związku z reorganizacją służby trakcji w pierwszej połowie 1997 roku, został zastąpiony w tym okresie napisem informującym o przydziale do Zakładu Taboru Wrocław Południe. W związku z tym, w treści dokładnie jak oryginał, model ma naniesiony przydział „Zakład Taboru Wrocław Południe”, oraz miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „ZNTK Oleśnica Napr. rew.96.11.29″.
  Charakterystycznym elementem wyglądu tej lokomotywy są, znajdujące się na obu czołach u dołu środkowych szyb, kolorowe numery inwentarzowe. Naklejone zostały przez obsługującą lokomotywę drużynę trakcyjną, w celu upiększenia i odróżnienia „swojej” maszyny od innych. Naklejki z cyframi pozyskane zostały z lokalnego przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej – MPK Wrocław, stąd charakterystyczne wzornictwo cyfr. Są identyczne ze stosowanymi wówczas na wrocławskich tramwajach.
  Lokomotywa ta jest jedną z trzech najmłodszych (ostatnich) lokomotyw serii EU07, jakie trafiły na PKP.
  Z lokomotywownią we Wrocławiu, lokomotywa ta była związana od początku swojej pracy na PKP i stacjonowała tam aż do modernizacji do standardu EP07 w 2003 roku, a nawet kilka lat po tym wydarzeniu. W 2001 roku weszła na stan PKP CARGO S.A.
  Lokomotywownia Wrocław Główny w okresie istnienia Zakładu Taboru Wrocław Południe obsługiwała zarówno ruch dalekobieżny we wszystkich kierunkach z Węzła Wrocławskiego, jak i lokalne pociągi osobowe zestawione z wagonów pasażerskich. W okresie odwzorowanym w modelu nastąpiła na PKP zmiana, polegająca na nieprzypisywaniu stałych drużyn do konkretnych lokomotyw, co pozwoliło wydłużyć odcinki obsługiwane jedną lokomotywą. Z tego względu lokomotywy z lokomotywowni przy dużych węzłach, w tym z Wrocławia, obsługując pociągi dalekobieżne na całej ich trasie, zaczęły pojawiać się niemal w każdym zakątku kraju.

 

X10 X4

D1 X5 D2 X7 D6 C3 G2 G1 X1 F1a F2a

C1 C2 X8 D3 D4 X6 E2 X2 X9 D8a G5b

Ulepszenia wprowadzone od tego modelu, względem wcześniej wydanych modeli:
  • do modeli, jakie powinny mieć wzorem oryginału szkła reflektorów z pręcikami, dołączone są naklejki z imitacją pręcików do samodzielnego naklejenia,
  • modele, jakie powinny mieć wzorem oryginału pięć pomostów dachowym, tyle ich posiadają.

  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image