107100 – EU07-408

Kuźnica Białostocka, 31.07.1992, zdjęcie: Horst Kurrer

 

lokomotywa elektryczna uniwersalna

EU07-408

 

 

cechy modelu

 

numer katalogowy
107100
przewoźnik
PKP
epoka
Va
lata w których model i oryginał wyglądały tak samo
1992-1994
przydział
MD Białystok
napis na pudle:
Lok. Białystok
DOKP Centralna
Naprawa rewizyjna
ZNTK Oleśnica
16.06.1992
wózki
typowe dla 303E
odbieraki
oba typu AKP-4E ze ślizgiem pojedynczym
ilość odgromników
1
ilość pomostów dachowych
3
kominki wydmuchowe chłodzenia oporników rozruchowych
typowe dla 303E
reflektory
klasyczne
aparat cięgłowy
przystosowany do sprzęgu śrubowego i samoczynnego
zderzaki
z pochwą od strony czołownicy
skrzynia boczników indukcyjnych
płaska
wycieraczki
jednoramienne
ogrzewanie szyb czołowych
grzałki pod szybami
ilość wyprodukowanych egzemplarzy modelu
200
data premiery modelu
28.08.2015

 

 

cechy oryginału

 

producent
HCP, Poznań
rok produkcji
1986
typ
303E
numer fabryczny
308
wiek lokomotywy w roku, odwzorowanym w wyglądzie modelu
6
co oznaczają powyższe cechy?

 

 

opis

 
  Model lokomotywy EU07-408, w schemacie malowania zbliżonym do fabrycznego z okresu, gdy już obowiązywały żółte czoła.
  Stan na rok 1992, zaraz po naprawie rewizyjnej (R2) przeprowadzonej przez ZNTK Oleśnica, zakończonej 16.06.1992 r. Lokomotywa przydzielona wtedy była do Lokomotywowni Białystok, należącej do Centralnej DOKP. W związku z tym, w treści dokładnie jak oryginał, model ma naniesiony przydział „Lok. Białystok DOKP Centralna”, oraz miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „ZNTK Oleśnica Napr.rew 92-06-16″.
  Zanim maszyna ta trafiła do Lokomotywowni Białystok w 1991 roku, całą swoją wcześniejszą 5-letnią służbę pełniła w Lokomotywowni Warszawa Olszynka Grochowska. Była jedną z kilkunastu maszyn EU07, jakie trafiły do Białegostoku z warszawskich lokomotywowni Odolany i Olszynka Grochowska, w związku z postępującą elektryfikacją linii wychodzących z Białegostoku. W Białymstoku stacjonowała aż do modernizacji do standardu EP07 w 2003 roku, a nawet kilka lat po tym wydarzeniu. W 2001 roku weszła na stan PKP CARGO S.A.
  Przez wiele lat, praktycznie do końca lat 90-tych, lokomotywa ta, podobnie jak inne lokomotywy EU07 z Białegostoku, prowadziła niemal wyłącznie pociągi na niezbyt długich trasach z Białegostoku do Warszawy, Ełku i Kuźnicy Białostockiej, nie zapuszczając się w głąb kraju. W związku z tą ostatnią relacją, prowadziła pociągi osobowe złożone z rosyjskich wagonów pasażerskich Ammendorf, w naszym kraju zwanych „stodołami”. Modele takich wagonów produkowały firmy Eurotrain i Heris.

 

X10 X4

D1 X5 D2 X7 D6 C3 G2 G1 X1 F1a F2a

C1 C2 X8 D3 D4 X6 E2 X2 X9 D8a G5b

Ulepszenia wprowadzone od tego modelu, względem wcześniej wydanych modeli:
  • do modeli, jakie powinny mieć wzorem oryginału szkła reflektorów z pręcikami, dołączone są naklejki z imitacją pręcików do samodzielnego naklejenia,
  • modele, jakie powinny mieć wzorem oryginału pięć pomostów dachowym, tyle ich posiadają.

  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image