107101 – EU07-429

Gdańsk, 02.11.1997, zdjęcie: Jarek D. Stawarz

 

lokomotywa elektryczna uniwersalna

EU07-429

 

 

cechy modelu

 

numer katalogowy
107101
przewoźnik
PKP
epoka
Va
lata w których model i oryginał wyglądały tak samo
1996-1998
przydział
MT Olsztyn
napis na pudle:
Zakł. Tab. Olsztyn
Północna DOKP
Naprawa rewizyjna
ZNTK Lubań
19.01.1996
wózki
typowe dla 303E
odbieraki
oba typu AKP-4E ze ślizgiem pojedynczym
ilość odgromników
1
ilość pomostów dachowych
3
kominki wydmuchowe chłodzenia oporników rozruchowych
typowe dla 303E
reflektory
klasyczne z pręcikami (pionowo, we wszystkich reflektorach)
aparat cięgłowy
przystosowany do sprzęgu śrubowego i samoczynnego
zderzaki
z pochwą od strony czołownicy
skrzynia boczników indukcyjnych
płaska
wycieraczki
jednoramienne
ogrzewanie szyb czołowych
grzałki pod szybami
ilość wyprodukowanych egzemplarzy modelu
200
data premiery modelu
17.10.2015

 

 

cechy oryginału

 

producent
HCP, Poznań
rok produkcji
1986
typ
303E
numer fabryczny
329
wiek lokomotywy w roku, odwzorowanym w wyglądzie modelu
11
co oznaczają powyższe cechy?

 

 

opis

  Model lokomotywy EU07-429, w schemacie malowania zbliżonym do fabrycznego z okresu, gdy już obowiązywały żółte czoła.
  Stan na rok 1997. Lokomotywa przydzielona wtedy była do Zakładu Taboru Olsztyn, należącego do Północnej DOKP. Mimo, iż w połowie roku 1997 służba trakcji stała się osobnym pionem w strukturze PKP i zlikwidowano podziały na DOKP, nie od razu z lokomotyw zniknęły napisy o przynależności do danej DOKP. Ostatnią naprawę rewizyjną (R4) przeprowadzoną przez ZNTK Lubań, zakończono 19.01.1996 r. W treści dokładnie jak oryginał, model ma naniesiony przydział „Zakł. Tab. Olsztyn Północna DOKP”, oraz miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „ZNTK Lubań Napr. rew. dn. 96.01.19″.
  Lokomotywy malowane w Lubaniu na pierwszy rzut oka poznać można było po czarnych obwódkach reflektorów, oraz granicy odcieni zieleni na ścianach bocznych przebiegającej wzdłuż najwyższego „ryfla”.
  Aż do naprawy głównej połączonej z modernizacją na typ 303Eb, wykonanej w ZNLE S.A. Gliwice w 2011 roku, tylko ta jedna naprawa rewizyjna została przeprowadzona w innym miejscu, gdyż pozostałe wszystkie były przeprowadzane w ZNTK Oleśnica.
  Z lokomotywownią w Olsztynie, lokomotywa ta była związana od początku swojej pracy na PKP. Była jedną z maszyn EU07, jakie trafiły do Olsztyna bezpośrednio od producenta, w związku z postępującą elektryfikacją linii wychodzących z Olsztyna. Pozostała tam aż do lutego 2000 roku, gdy lokomotywownię tę opuściły wszystkie pracujące tam lokomotywy serii EU07 i zostały przekazane przede wszystkim do zakładów taboru w Gdyni (lokomotywownia Gdynia Grabówek) i Warszawie (lokomotywownia Warszawa Odolany). W 2001 roku weszła na stan PKP CARGO S.A.
  Podczas kolejnej naprawy rewizyjnej (R5), przeprowadzonej w ZNTK Oleśnica, a zakończonej 23.04.1999 r., lokomotywa otrzymała reflektory halogenowe typu KPM-24, wpuszczone w prostokątne wycięcia w ścianie czołowej, tak zwane „telewizory”, co było wtedy nowością.

 

X10 X4

D1 X5 D2 X7 D6 C3 G2 G1 X1 F1a F2a

C1 C2 X8 D3 D4 X6 E2 X2 X9 D8a G5b

Ulepszenia wprowadzone od tego modelu, względem wcześniej wydanych modeli:
  • do modeli, jakie powinny mieć wzorem oryginału szkła reflektorów z pręcikami, dołączone są naklejki z imitacją pręcików do samodzielnego naklejenia,
  • modele, jakie powinny mieć wzorem oryginału pięć pomostów dachowym, tyle ich posiadają.