107001 – EU07-527 bez EVN

527 o

Wrocław Główny, 09.04.2009 r., zdjęcie: Łukasz Górecki

 

lokomotywa elektryczna uniwersalna

EU07-527

 

 

cechy modelu

 

numer katalogowy
107001
przewoźnik
PKP CARGO Grupa PKP
epoka
Vc
lata w których model i oryginał wyglądały tak samo
2009-2010
przydział
PKP Cargo Wielkopolski Zakład Spółki w Poznaniu
napis na pudle:
Zakład Taboru w Poznaniu
Naprawa rewizyjna
PKP CARGO TABOR – Ostrów Wielkopolski
26.03.2009
wózki
typowe dla 303E
odbieraki
oba typu AKP-4E ze ślizgiem pojedynczym
ilość odgromników
2
kominki wydmuchowe chłodzenia oporników rozruchowych
typowe dla 303E
reflektory
halogenowe typu KPM-24 w klasycznych obudowach
aparat cięgłowy
przystosowany do sprzęgu śrubowego
zderzaki
z pochwą od strony tarczy zderzakowej
skrzynia boczników indukcyjnych
płaska
wycieraczki
dwuramienne
ogrzewanie szyb czołowych
szyby grzejne
ilość wyprodukowanych egzemplarzy modelu
228
data premiery modelu
06.02.2015

 

 

cechy oryginału

 

producent
HCP, Poznań
rok produkcji
1990
typ
303E
numer fabryczny
427
wiek lokomotywy w roku, odwzorowanym w wyglądzie modelu
19
co oznaczają powyższe cechy?

 

 

opis

 

  Model lokomotywy EU07-527, w malowaniu spółki PKP CARGO Grupa PKP.
  Stan na rok 2009, zaraz po naprawie rewizyjnej R6 przeprowadzonej przez PKP CARGO TABOR Ostrów Wielkopolski, zakończonej 26.03.2009 r. Podczas niej lokomotywa otrzymała niebieskie malowanie PKP CARGO (wcześniej posiadała malowanie jasnozielone z ciemnozielonym pasem, bez żółtych czół). Przydzielona wtedy była do Wielkopolskiego Zakładu Spółki PKP CARGO S.A. w Poznaniu. W związku z tym, w treści dokładnie jak oryginał, model ma naniesiony czarny napis „Zakład Taboru w Poznaniu”, oraz datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „Napr. rew 26.03.09″. Miejsce wykonania tej naprawy nie zostało naniesione na pudło. Wtedy też, lokomotywa nie posiadała jeszcze charakterystycznego napisu na białym polu, informującego o przydziale maszyny. Został naniesiony w 2010 roku, o treści: „Wielkopolski Zakład Spółki”, w 2012 roku zastąpiony nieco dłuższym: „Wielkopolski Zakład Spółki w Poznaniu”.
  Na modelu nie ma jeszcze numerów EVN, jakie stopniowo na oryginale (wpierw na ścianach bocznych, później na czołowych) naniesiono w późniejszym czasie.
  W większości przypadków, lokomotywy w malowaniu PKP CARGO posiadają czołownice w kolorze pudła, ta zaś ma czarną.
  Jest to jedna z najmłodszych lokomotyw serii EU07 we flocie PKP CARGO.
  Wkrótce po wspomnianej na wstępie naprawie rewizyjnej, lokomotywa ta prowadziła pociągi osobowe, między innymi złożone z wagonów piętrowych, popularnie zwanych „bohunami”. Modele takich wagonów produkowała firma Piko.

 

 

„Właścicielem znaku jest PKP CARGO S.A. Znak wykorzystano na podstawie umowy licencyjnej  nr. CCP/3561/72/2013”

 

A1 X10 X4 B1c B2f

D1 X5 D2 X7 D6 C3 G2 G1 X1 F1a F2a

C1 C2 X8 D3 D4 X6 E2 X2 X9 D8a G5b

527