107002 – EU07-527 z EVN

527-EVN o

Warszawa Odolany, 24.03.2014 r., zdjęcie: Łukasz Pietrusik

 

lokomotywa elektryczna uniwersalna

EU07-527 z numerami EVN

 

 

cechy modelu

 

numer katalogowy
107002
przewoźnik
PKP CARGO Grupa PKP
europejski numer pojazdu (EVN)
91 51 5 140 034-7
identyfikator literowy państwa rejestracji pojazdu i identyfikator literowy dysponenta pojazdu (VKM)
PL-PKPC
identyfikator cyfrowy eksploatującego pojazd
2151
epoka
VIa
lata w których model i oryginał wyglądały tak samo
2014
przydział
PKP Cargo Wielkopolski Zakład Spółki w Poznaniu
napis na pudle:
Wielkopolski
Zakład Spółki
w Poznaniu
oraz:
Zakład Taboru w Poznaniu
Naprawa rewizyjna
PKP CARGO TABOR – Ostrów Wielkopolski
26.03.2009
wózki
typowe dla 303E
odbieraki
oba typu AKP-4E ze ślizgiem podwójnym
ilość odgromników
2
kominki wydmuchowe chłodzenia oporników rozruchowych
typowe dla 303E
reflektory
halogenowe typu KPM-24 w klasycznych obudowach
aparat cięgłowy
przystosowany do sprzęgu śrubowego
zderzaki
z pochwą od strony tarczy zderzakowej
skrzynia boczników indukcyjnych
płaska
wycieraczki
dwuramienne
ogrzewanie szyb czołowych
szyby grzejne
ilość wyprodukowanych egzemplarzy modelu
78
data premiery modelu
06.02.2015

 

 

cechy oryginału

 

producent
HCP, Poznań
rok produkcji
1990
typ
303E
numer fabryczny
427
wiek lokomotywy w roku, odwzorowanym w wyglądzie modelu
24
co oznaczają powyższe cechy? 

 

 

opis

 

  Model lokomotywy EU07-527, w malowaniu spółki PKP CARGO Grupa PKP.
  Stan na rok 2014, zaraz po otrzymaniu u dołu ścian bocznych znaków informujących o państwach członkowskich, w których pojazd uzyskał dopuszczenie do eksploatacji, oraz znaków o dopuszczalnej prędkości eksploatacyjnej. Lokomotywa przydzielona wtedy była do Wielkopolskiego Zakładu Spółki PKP CARGO S.A. w Poznaniu. Ostatnią naprawę rewizyjną (R6) przeprowadzoną przez PKP CARGO TABOR Ostrów Wielkopolski, zakończono 26.03.2009 r. Podczas niej lokomotywa otrzymała niebieskie malowanie PKP CARGO. W treści dokładnie jak oryginał, model posiada już naniesiony przydział „Wielkopolski Zakład Spółki w Poznaniu”, jak również wcześniej naniesiony na pudło czarny napis „Zakład Taboru w Poznaniu”, oraz datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „Napr. rew 26.03.09″. Miejsce wykonania tej naprawy nie zostało naniesione na pudło.
  Wtedy też, lokomotywa już posiadała numery EVN na wszystkich ścianach. Wpierw, w 2011 roku otrzymała je na ścianach bocznych, zaś w 2012 roku także na czołowych.
  Maszyna posiada już ślizgi podwójne odbieraków z nakładkami węglowymi, zainstalowane w związku z wydanym przez PLK nakazem bezwarunkowego stosowania nakładek węglowych od 2011 roku.
  Lokomotywa ta otrzymała przezwisko „Balbina”.
  Oryginał obecnie oczekuje naprawy głównej.
  W 2013 roku EU07-527 była jedną z kilku lokomotyw serii EU07 wynajmowanych przez Koleje śląskie od PKP Cargo. W związku z tym, prowadziła pociągi osobowe Kolei Śląskich, złożone z również wynajmowanych wagonów Kolei Czeskich ČD. Modele takich wagonów produkowała firma Roco.

 

 

„Właścicielem znaku jest PKP CARGO S.A. Znak wykorzystano na podstawie umowy licencyjnej  nr. CCP/3561/72/2013”

 

A1 X10 X4 B1c

D1 X5 D2 X7 D6 C3 G2 G1 X1 F1a F2a

C1 C2 X8 D3 D4 X6 E2 X2 X9 D8a G5b

527EVN