107003 – EU07-539 bez EVN

539 o

lokomotywownia Wrocław Brochów, 04.08.2010 r., zdjęcie: Krzysztof Malinowski

 

lokomotywa elektryczna uniwersalna

EU07-539

 

 

cechy modelu

 

numer katalogowy
107003
przewoźnik
PKP CARGO Grupa PKP
epoka
VIa
lata w których model i oryginał wyglądały tak samo
2010-2011
przydział
PKP Cargo Śląsko-Dąbrowski Zakład Spółki w Katowicach
napis na pudle:
Śląsko-Dąbrowski
Zakład Spółki
Naprawa rewizyjna
PKP CARGO TABOR – Ostrów Wielkopolski
22.06.2010
wózki
typowe dla 303E
odbieraki
oba typu AKP-4E, ze ślizgiem bliźniaczym do pracy na czeskiej sieci kolejowej nad kabiną 1, oraz ze ślizgiem pojedynczym nad kabiną 2
ilość odgromników
2
kominki wydmuchowe chłodzenia oporników rozruchowych
typowe dla 303E
reflektory
halogenowe typu KPM-24 w klasycznych obudowach
aparat cięgłowy
przystosowany do sprzęgu śrubowego
zderzaki
z pochwą od strony tarczy zderzakowej
skrzynia boczników indukcyjnych
płaska
wycieraczki
dwuramienne
ogrzewanie szyb czołowych
szyby grzejne
ilość wyprodukowanych egzemplarzy modelu
180
data premiery modelu
06.02.2015

 

 

cechy oryginału

 

producent
HCP, Poznań
rok budowy
1991
typ
303E
numer fabryczny
439
wiek lokomotywy w roku, odwzorowanym w wyglądzie modelu
19
co oznaczają powyższe cechy? 

 

 

opis

 

  Model lokomotywy EU07-539, w malowaniu spółki PKP CARGO Grupa PKP.
  Stan na rok 2010, zaraz po naprawie rewizyjnej R4 przeprowadzonej przez PKP CARGO TABOR Ostrów Wielkopolski, zakończonej 22.06.2010 r. Podczas niej lokomotywa otrzymała niebieskie malowanie PKP CARGO (wcześniej posiadała malowanie jasnozielone z ciemnozielonym pasem, bez żółtych czół). Przydzielona wtedy była do Śląsko-Dąbrowskiego Zakładu Spółki PKP CARGO S.A. w Katowicach. W związku z tym, w treści dokładnie jak oryginał, model ma naniesiony przydział „Śląsko-Dąbrowski Zakład Spółki”, oraz miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „PKP CARGO TABOR – Ostrów Wielkopolski Napr. rew. 22.06.2010″.
  Na modelu nie ma jeszcze numerów EVN, jakie stopniowo na oryginale (wpierw na ścianach bocznych, później na czołowych) naniesiono w późniejszym czasie.
  W związku z przystosowaniem tej lokomotywy do ruchu po sieci kolei czeskich, odbierak nad kabiną 1 posiada ślizg bliźniaczy z nakładkami węglowymi, oraz otrzymała imię „Janička”, ale nigdy imię to nie zostało naniesione na pudło, w przeciwieństwie do innych lokomotyw EU07 podobnie przystosowanych.
  Lokomotywa ta prowadziła między innymi tak interesujący pociąg, jak skład Venice Simplon Orient Express. Modele takich wagonów produkowała firma Rivarossi.

 

 

„Właścicielem znaku jest PKP CARGO S.A. Znak wykorzystano na podstawie umowy licencyjnej  nr. CCP/3561/72/2013”

 

A1 X10 X4 B1c

D1 X5 D2 X7 D6 C3 G2 G1 X1 F1a F2a

C1 C2 X8 D3 D4 X6 E2 X2 X9 D8a G5b

539