107004 – EU07-539 z EVN

539-EVN o

Warszawa Okęcie, 08.04.2014 r., zdjęcie: Wojciech Pszczółkowski

 

lokomotywa elektryczna uniwersalna

EU07-539 z numerami EVN

 

 

cechy modelu

 

numer katalogowy
107004
przewoźnik
PKP CARGO Grupa PKP
europejski numer pojazdu (EVN)
91 51 5 140 040-4
identyfikator literowy państwa rejestracji pojazdu i identyfikator literowy dysponenta pojazdu (VKM)
PL-PKPC
identyfikator cyfrowy eksploatującego pojazd
2151
epoka
VIa
lata w których model i oryginał wyglądały tak samo
2013-do teraz
przydział
PKP Cargo Południowy Zakład Spółki w Nowym Sączu
napis na pudle:
POŁUDNIOWY
ZAKŁAD SPÓŁKI
Naprawa rewizyjna
PKP CARGO TABOR – Ostrów Wielkopolski
22.06.2010
wózki
typowe dla 303E
odbieraki
oba typu AKP-4E ze ślizgiem podwójnym
ilość odgromników
2
kominki wydmuchowe chłodzenia oporników rozruchowych
typowe dla 303E
reflektory
halogenowe typu KPM-24 w klasycznych obudowach
aparat cięgłowy
przystosowany do sprzęgu śrubowego
zderzaki
z pochwą od strony tarczy zderzakowej
skrzynia boczników indukcyjnych
płaska
wycieraczki
dwuramienne
ogrzewanie szyb czołowych
szyby grzejne
ilość wyprodukowanych egzemplarzy modelu
60
data premiery modelu
06.02.2015

 

 

cechy oryginału

 

producent
HCP, Poznań
rok budowy
1991
typ
303E
numer fabryczny
439
wiek lokomotywy w roku, odwzorowanym w wyglądzie modelu
22
co oznaczają powyższe cechy? 

 

 

opis

 

  Model lokomotywy EU07-539, w malowaniu spółki PKP CARGO Grupa PKP.
  Stan na koniec roku 2013, zaraz po otrzymaniu u dołu ścian bocznych znaków informujących o państwach członkowskich, w których pojazd uzyskał dopuszczenie do eksploatacji, oraz znaków o dopuszczalnej prędkości eksploatacyjnej. Lokomotywa przydzielona wtedy była do Południowego Zakładu Spółki PKP CARGO S.A. w Nowym Sączu. Ostatnią naprawę rewizyjną (R4) przeprowadzoną przez PKP CARGO TABOR Ostrów Wielkopolski, zakończono 22.06.2010 r. Podczas niej lokomotywa otrzymała niebieskie malowanie PKP CARGO. W treści dokładnie jak oryginał, model ma naniesiony przydział „POŁUDNIOWY ZAKŁAD SPÓŁKI”, oraz miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „PKP CARGO TABOR – Ostrów Wielkopolski Napr. rew. 22.06.2010″.
  Wtedy też, lokomotywa już posiadała numery EVN na wszystkich ścianach. Wpierw, w 2011 roku otrzymała je na ścianach bocznych, jednakże inną niż później stosowana, wąską czcionką. We wrześniu tego samego roku, zaraz za numerami inwentarzowymi, błędnie dodano literę „E”. Błędnie, gdyż według wytycznych PLK jedynie lokomotywy EU07 typu 4E miały je otrzymywać, celem odróżnienia od lokomotyw EU07 typu 303E. A lokomotywa EU07-539 należy właśnie do typu 303E. Dlatego też, szybko litery te zamalowano. W 2012 roku na prawej ścianie pojawiło się duże graffiti zasłaniające logo i nazwę przewoźnika oraz numer EVN. W roku 2013 je usunięto i przywrócono wszelkie elementy graficzne jakie się pod nim znajdowały, jednakże numer EVN odtworzono wykorzystując już standardową czcionkę. To spowodowało, że numer EVN jest napisany na lewej ścianie bocznej inną czcionką niż na prawej! Numery EVN naniesiono także na czoła. Również w 2013 roku, ale już nieco później, pod koniec roku, u dołu ścian bocznych dodano znaki, o jakich wspomniano na początku tekstu. Model odzwierciedla wygląd maszyny z tego właśnie okresu.
  Na początku roku 2011 lokomotywa otrzymała ślizgi podwójne odbieraków z nakładkami węglowymi, w związku z wydanym przez PLK nakazem bezwarunkowego stosowania nakładek węglowych od 2011 roku.
  Oryginał nadal znajduje się w eksploatacji i wciąż posiada wygląd jak niniejsza miniatura.
  Lokomotywa ta prowadziła między innymi tak interesujące pociągi, jak składy polskich Pendolino, czy skład wagonów Inspiro Warszawskiego Metra.

 

 

„Właścicielem znaku jest PKP CARGO S.A. Znak wykorzystano na podstawie umowy licencyjnej  nr. CCP/3561/72/2013”

 

A1 X10 X4 B1c

D1 X5 D2 X7 D6 C3 G2 G1 X1 F1a F2a

C1 C2 X8 D3 D4 X6 E2 X2 X9 D8a G5b

539EVN