107010 – EU07-433

Kołobrzeg, 15.08.2011 r., zdjęcie: Adam Dorożyński

 

lokomotywa elektryczna uniwersalna

EU07-433

 

 

cechy modelu

 

numer katalogowy
107010
przewoźnik
PKP Intercity S. A.
epoka
VIa
lata w których model i oryginał wyglądały tak samo
2011-2012
przydział
PKP Intercity S.A. Zakład Południowy w Krakowie
napis na pudle:
PKP Intercity S.A.
Zakład Południowy
Naprawa rewizyjna
ZNTK Oleśnica
20.11.2008
wózki
typowe dla 303E
odbieraki
oba typu AKP-4E ze ślizgiem bliźniaczym (Stemmann)
ilość odgromników
1
kominki wydmuchowe chłodzenia oporników rozruchowych
typowe dla 303E
reflektory
halogenowe typu KPM-24 w klasycznych obudowach
aparat cięgłowy
przystosowany do sprzęgu śrubowego i samoczynnego
zderzaki
z pochwą od strony tarczy zderzakowej
skrzynia boczników indukcyjnych
płaska
wycieraczki
dwuramienne
ogrzewanie szyb czołowych
szyby grzejne
ilość wyprodukowanych egzemplarzy modelu
240
data premiery modelu
16.06.2015

 

 

cechy oryginału

 

producent
HCP, Poznań
rok produkcji
1987
typ
303E
numer fabryczny
333
wiek lokomotywy w roku, odwzorowanym w wyglądzie modelu
24
co oznaczają powyższe cechy?

 

 

opis

 

  Model lokomotywy EU07-433, w malowaniu spółki PKP Intercity S. A.
  Stan na rok 2011, po otrzymaniu ślizgów bliźniaczych odbieraków. Wymiana ślizgów z typowych pojedynczych z nakładkami miedzianymi na bliźniacze (Stemmann) z nakładkami węglowymi, związana była z wydanym przez PLK nakazem bezwarunkowego stosowania nakładek węglowych od 2011 roku. Lokomotywa przydzielona wtedy była do Zakładu Południowego PKP Intercity S.A. w Krakowie. Ostatnią naprawę rewizyjną (R7) przeprowadzoną w ZNTK Oleśnica, zakończono 20.11.2008 r. Podczas niej lokomotywa otrzymała niebiesko-szare malowanie PKP Intercity (wcześniej posiadała malowanie jasnozielone z ciemnozielonym pasem i czołem, z żółtymi paskami na ścianach bocznych). W związku z tym, w treści dokładnie jak oryginał, model ma naniesiony przydział „PKP Intercity S.A. Zakład Południowy”, oraz miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „ZNTK Oleśnica S.A. Napr.rew.20 11 08″.
  W momencie jak maszyna ta trafiła na stan PKP Intercity w 2008 roku, została przeniesiona do Krakowa. Cały swój wcześniejszy 21-letni żywot spędziła w Katowicach.
  Od momentu wspomnianej naprawy rewizyjnej w 2008 roku, aż do odstawienia lokomotywy w 2012 roku, wygląd lokomotywy nie zmieniał się, poza wymianą ślizgów odbieraków w 2011 roku z pojedynczych na bliźniacze.
  Oryginał obecnie wciąż oczekuje naprawy głównej.
  Lokomotywa ta prowadziła między innymi tak interesujący pociąg, jak skład Venice Simplon Orient Express. Modele takich wagonów produkowała firma Rivarossi.

 

 

„Właścicielem znaku jest PKP Intercity S.A. Znak wykorzystano na podstawie umowy licencyjnej nr 001/2013.”

 

A1 X10 X4

D1 X5 D2 X7 D6 C3 G2 G1 X1 F1a F2a

C1 C2 X8 D3 D4 X6 E2 X2 X9 D8a G5b

Ulepszenia wprowadzone od tego modelu, względem wcześniej wydanych modeli:
  • blaszki odbioru prądu z kół zostały przeprojektowane, aby polepszyć odbiór prądu,
  • trąbki i lusterka nie są montowane w fabryce, tylko dołączone jako elementy do samodzielnego montażu, by wyeliminować problem ich wyginania się i łamania w pudełku podczas transportu,
  • szyby grzejne są imitowane poprzez nadruk elementów ogrzewania na element szybki i to zgodnie z oryginałem w dwóch kolorach,
  • wyściełanie pudełka zostało trochę zmienione, aby w transporcie nie wyginały się poręcze, oraz by zwiększyć ergonomię jego używania, poprzez wykonanie wycięć na palce we wierzchnim elemencie.