detale

Czemu w jednych modelach w kabinach znajdują się grzejniki szyb czołowych, a w innych nie?

  To zależy jak lokomotywa w odwzorowywanym okresie czasu miała rozwiązane ogrzewanie szyb czołowych. Patrz na pytanie „O co chodzi z ogrzewaniem szyb czołowych?” w kategorii opisy modeli.

grzałki

szyba grzejna

 

Na dachu znajdują się jakieś plastikowe „kable”, kończące się w różnych miejscach przy obu odbierakach

  Są to imitacje przewodów instalacji pneumatycznej odbieraków. Służą do zasilania powietrzem cylindrów napędu odbieraków. Tak wygląda jeden z nich w widoku z boku,
przewód odbieraka 1
a tak drugi w widoku z góry.

przewód odbieraka 2

 

Czy to jest dobrze, że ślizgi odbieraków w modelu EU07-539 bez numerów EVN są różnych typów?

  Jak najbardziej jest to prawidłowe. Model EU07-539 bez numerów EVN (numer katalogowy 107003), odzwierciedla wygląd lokomotywy w roku 2010. Wtedy też lokomotywa ta posiadała ślizgi dwóch typów: bliźniaczy do pracy na czeskiej sieci kolejowej nad kabiną 1, oraz pojedynczy nad kabiną 2.

539 ślizgi 1

  Dlatego też tak jest w modelu. W 2011 roku oba ślizgi zmieniono na podwójne, które na tej lokomotywie są do dziś.

539 ślizgi 2

  Nasz drugi model EU07-539 – z numerami EVN (numer katalogowy 107004), odzwierciedla wygląd tej lokomotywy w roku 2013, a zatem posiada takie właśnie ślizgi.
  Między innymi o odbierakach tej lokomotywy można poczytać w opisach tych modeli.

 

Czy w modelu seryjnym odbłyśnik w reflektorach klasycznych będzie wyglądał tak jak w modelu prototypowym w barwach IC, czy jego kolor zostanie poprawiony z białego na srebrny/chrom?

  Modele seryjne będą miały odbłyśniki pomalowane na srebrno.

 

Czy w następnych modelach planujecie odtworzenie imitacji wzmocnień szkła reflektorów?

  Szkła reflektorów z imitacją pręcików będą dołączone do modelu jako części dodatkowe. Wynika to z tego, iż w trakcie produkcji fabryka nie jest w stanie zapewnić że każda szybka zainstalowana będzie idealnie prosto. I mimo iż w oryginale też często nie były zamocowane prosto, to ale wolimy dodać to jako część do samodzielnego montażu, niż aby mogło to zostać zamontowane w modelu krzywo. Oczywiście fabrycznie reflektory będą miały zamontowane zwykłe szkła reflektorów.

 

Czy modele lokomotyw w których w oryginale nad kabinami znajdują się klimatyzatory będą wyposażone w te elementy, lub będą się one znajdowały w wyposażeniu dodatkowym?

  Planowane jest opracowanie wersji dachu, wyposażonej w klimatyzatory nad kabinami. Nie wystarczy bowiem opracować same elementy klimatyzatorów i je dodać do woreczka z częściami dodatkowymi, gdyż w oryginale lokomotywy wyposażone w klimatyzatory mają także zmienione inne detale w okolicach klimatyzatorów, stąd potrzeba opracowania nowej wersji dachu. W takim razie, modele fabrycznie będą wyposażone w klimatyzatory.